2020. október 12., hétfő

Jane Austen: Emma, Büszkeség és Balítélet

Sziasztok! Már nagyon régen volt bejegyzés és nem is mentegetőzni szeretnék de egészen egyszerűen nincs időm a blogra. Jelenleg az egyetem miatt magamra nincs időm nemhogy erre a platformra, azonban igyekszem hozni a bejegyzéseket.
Na de nem is szaporitom tovább a karaktereket, inkább rátérek a bejegyzés lényegére ami két klasszikus alapmű melyet szinte mindenki ismer.

Már régóta terveztem elolvasni a két kötetet, azonban ez nem igazán sikerült úgy ahogy terveztem. Azaz sehogy nem sikerült. Ritkán fordul velem elő, hogy leteszek egy könyvet azonban most mindkét esetben ez történt. Nem állítom, hogy ez a könyvek hibája lenne, azonban azt sem mondom hogy az enyém. Sajnos száz oldalt sem tudtam olvasni egyikből sem mert annyira nem kötött le. 
Egyszerűen nem tudtam koncentrálni és ha olvastam is egyhuzamban pár oldalt az kínszenvedés volt. 
Számomra olyan problémákkal foglalkoztak mindkét esetben, amikhez nincs is nagyon közük, miközben oldalak mentek el a semmire vagy éppen a ruhák és az emberek viselkedésének elemzésére. Jobban szeretem a lendületes és fordulatos könyveket, amikben mindig történik valami. 
Tisztában vagyok azzal, hogy ezek klasszikus regények és nem éppen abban a korban íródtak, ahol a nőknek sok teendője lenne vagy beleszólása a férfiak dolgában, azonban annyira vontatottnak éreztem az egészet, hogy nem tudtam tovább olvasni. 
Mivel készültek a regényekből film adaptációk ezért megkíséreltem megnézni őket. Az Emmából nem sokáig jutottam mert a főszereplő annyira irritált, hogy nem bírtam végignézni a két órás filmet. A Büszkeség és Balítéletet végig tudtam nézni és tetszett is. Lendületes és fordulatos volt, a szereplők is kitűnően alakítottak és tanulságos volt. 

Összességében elmondható, hogy nekem személy szerint nem tetszett egyik regény sem és a film sem. Lehet, hogy csak én nem vagyok még elég érett ehhez, azonban ezt nem tartom valószínűnek. 
Ajánlót sajnos ezekhez a művekhez nem tudok adni mert nem érezném hitelesnek magam, ha most erre pozitív ajánlót adok. Azonban ha kedvet kaptok hozzá bátran vegyétek kézbe, hátha nektek jobban fog tetszeni.
 

Mint ahogy hangsúlyoztam ez a saját véleményem, és nem akartam megbántani senkit sem vele. 

Ti olvastátok már? Ha igen akkor mi a véleményetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése