2015. november 22., vasárnap

Stephenie Meyer - Bree Tanner rövid második élete

Sziasztok!
Megint egy könyvvel jöttem Nektek, amit nemrég találtam a könyvtárban véletlenül, miközben nézelődtem a lehetséges olvasmányok között.
Mostanában rákaptam az olvasásra, szóval számíthattok még jó sok könyvkritikára tőlem; de azért remélem, örültök neki. Ez nem lesz hosszú, bár nálam soha nem lehet tudni előre. Azért szerintem vágjunk bele!

Szóval, nemrég rátaláltam Stephenie Meyer könyvére, ami a Bree Tanner rövid második élete címet viseli. Miután megnéztem a borítót észrevettem egy kisbetűs részt: az eclipse-hez. Mivel Alkonyat fan vagyok ezért egyből leesett, hogy valami azzal kapcsolatos, hiszen a szerző is ugyanaz a személy.
A második dolgom az volt, hogy elkezdtem gondolkodni azon, hogy ki lehet az a Bree Tanner a Napfogyatkozás című részben, de egészen addig nem esett le, amíg bele nem olvastam a könyvbe. Ezek szerint nem véletlenül mutatták azt a lányt a film változatban is!

„ Bree Tanner alig emlékszik előző életére, mielőtt érzékei csalhatatlanok, reflexei emberfelettiek és fizikai ereje megállíthatatlan lett volna. A szűnni nem akaró szomjúság előtti életre… az életre, amikor még nem volt vámpír.
Csupán annyit tud, hogy újszülött társaival élni kevesebb betartandó szabályt és még kevesebb elkerülhetetlen következményt jelent: figyelj a hátad mögé, ne vond magadra a figyelmet és mindenekfelett érj haza napkelte előtt, vagy meghalsz. Amit nem tud: halhatatlan életéből már nem sok van hátra.

Aztán Bree váratlanul barátra lel, egy újszülött vámpír személyében. Diego hozzá hasonlóan kíváncsi teremtőjükre, akinek még a nevét sem tudják. Amikor felismerik, hogy az újszülöttek csupán sakkfigurák egy elképzelhetetlenül hatalmas játékban, Bree-nek és Diegonak el kell döntenie, hogy melyik oldalra áll, és kiben bízik meg. De ha minden, amit a vámpírokról tudsz, hazugságokon alapul, hogyan derítheted ki az igazságot?”

Az egész könyv csupán 150 oldal, amivel cirka 3 óra alatt végeztem is, tehát ahogy látjátok ez nem egy olyan hosszú regény, mint pl. az Eclipse.
Érdekes volt úgy olvasni ezt a kis kiegészítő művet, hogy már olvastam és láttam is az összes Alkonyatot, még is megállná a helyét egy teljesen önálló könyvként is.
Az ne tévesszen meg senkit, hogy a könyv néhány mozzanata a filmben is megjelenik, mivel az Bellához köthető, viszont sok olyan dolgot ír le, ami már nem szerves része a Twilight Sagának.
Érdekes volt egy újszülött vámpír szemével végignézni az eseményeket, aki csak néhány dolgot tud a fajtájáról, és még talán azt is rosszul. Érdekes, hogy a visszafogott Cullen-ek után egy más világba tereli az írónő az olvasókat, ahol sokkal durvább dolgok is történhetnek, mint pár karcolástól „rosszul” reagáló vámpír.
Tudtam, hogy Bree története nem lesz happy end, mégis vártam arra, hogy ne az legyen a sorsa, amit Stephenie megírt neki, hiszen az ember szívéhez nő, még akkor is, ha ő a „rossz” csapatban van – igaz nem ő tehet róla.

Tetszett a könyv, mert Stephenie érthetően és világosan fogalmaz, könnyed hangvitelű regény, ami olvastatja magát. Tetszett, hogy úgy meséli el, mintha ez bármelyikünkkel megtörténhetne; mégis varázslatos dolgokkal teli az esemény sorozat. Bree annyira részletesen mondja el a történetet, hogy már-már úgy érzi az ember, hogy ott van és ő is Bree-vel cselekszik.

Összességében azt tudom mondani, hogy jó könyv, szívesen olvastam, csak rövid volt, szerettem volna még jobban megismerni a vámpíroknak ezen fajtáját is, akik vadászok és szörnyetegek, - ahogy az írónő írta az előszóban.

A végén most is csak annyit mondanék, hogy mindenkinek ajánlani tudom, aki egy kicsit is szereti az Alkonyat- könyveket vagy a filmeket. Végül is, 150 oldal nem is annyira sok, hogy ne lehetne elolvasni.  Megéri belevágni, hogy lásd az Alkonyat vámpírjait egy kicsit más megközelítésből.





Te olvastad már? Ha igen, tetszett? Ha nem, elolvasod?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése