2016. április 10., vasárnap

Blogkritika #1

Sziasztok!
Tudom, hogy nagyon sokáig nem hoztam semmit, de sajnos nem volt időm a blogokkal foglalkozni, összecsapni pedig semmit nem akartam, hiszen egy jó poszthoz idő kell-, amivel én nem bővelkedem.
De tegyük félre a magyarázkodást, mert ez csak egy nagyobb bevezető monológhoz vezetne, amit nem hinném, hogy sokan elolvasnának. Tehát térjünk a mai poszt tárgyára.
Ma egy blog kritikával /véleménnyel jöttem hozzátok, amit Annamari kért tőlem. Nagyobb „közönség” előtt ez lesz az első kritika, amit írok, úgyhogy izgulok!


Ha meg szeretnéd nyitni a blogot kattints ide


Kinézet:

Nagyon tetszik. Ha megnyitom a blogot azt látom, hogy egy igényesen megszerkesztett, jól megtervezett weblapról van szó, nem egy összecsapott, két perc alatt megoldott oldalról. Ha már csak a fejlécet nézem már azzal is sok munka lehetett, nemhogy a designel. Tetszik, hogy nincsenek fölösleges menüpontok vagy szövegek az oldalmenüben, csak az, ami kell.
Egyetlen apróságot találtam, ami nekem nem igazán tetszett, de azt már csak akkor, amikor elkezdtem olvasni: a párbeszédeknél túlságosan egybefolyik a szöveg. Jobb lenne, ha a monológok és a párbeszéd között hagynál egy sorközt, hogy átláthatóbb legyen az egész.


Történet:

Először a fülszöveget olvastam el, és már az alapján azt tudom mondani, hogy egyedi történetnek néznek elébe az olvasóid. Végre nem egy sablon sztori, hanem már az indítás is érdekes. Megmondom őszintén, hogy sok blogot olvastam már, de ilyen alaptörténettel még egyet sem. Szerintem, ha nagyon ügyes vagy, akkor ebből egy nagyszerű történetet fogsz tudni kialakítani.
A kidolgozás is nagyon jó, mert fel van vezetve az egész történet és választ kaphatunk az esetleges kérdésekre is. Például nekem az első kérdésem már az elején az volt, hogy hogyan történet a baleset. És lám, a második fejezetben már meg is kaptam a választ. Minden apró kis részletre odafigyelsz és kidolgozd a karaktereket is. A karakterekkel kapcsolatban adsz néhány támpontot, hogy legyen miből kiindulni az olvasónak, de a szereplők jellemét csak a történetben ismerhetjük meg a cselekmény előrehaladtával.  Tetszik az is, hogy hosszúak a fejezetek, nem csak egy-két mozzanatból állnak-, bár ha ki van dolgozva az is nagyon jó lenne. Tetszik, hogy az érzelmeket nem csak leírod, hanem érezteted az olvasóval; legalább is számomra sikerült átadnod a történet érzelmi oldalát is, ami ugye az egyik legnehezebb dolog a történetekben. Nálad nem csak olvastam, hanem át is éltem és láttam magam előtt az eseményeket. A cselekmények ritmusát is nagyon jól eltaláltad, mert nem is vontatott nem is túlpörgetett; kellő lendülettel halad, amit szintén nagyon nehéz eltalálni.  
Amikor olvastam sem helyesírási sem nyelvtani hibát nem találtam, ami szerintem jó dolog, főleg ekkora terjedelemnél. Szerencsére még – gyakorta előforduló – elütéseket sem láttam, ami számomra megint csak azt sugallja, hogy nem két perc alatt lett összedobva egy-egy fejezet, hanem nagyon sok munka áll mögötte. Azt is a jó dolgokhoz sorolnám, hogy nem tőmondatokat írsz, hanem hosszan kifejted őket és ezáltal még jobban átjön a blog hangulata.

Összefoglalva nagyon jó blog egy nagyon jó történettel és csak azt tudom mondani, hogy: így tovább! Azt hiszem lett még egy rendszeres látogatód! J







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése